Vår personal

Mer om oss som jobbar för dig

Johan Edlund

Säljare mc & Kontor

Johan har sedan barnsben varit intresserad av hojar så han är en tvättäkta entusiast. På MC-Kompaniet började han 2007 för att få lite av sina behov stillade. 2015 växlade Johan upp ett par steg och klev in som delägare ihop med “Eken” och Magnus.
Många olika tvåhjulingar har passerat Johans garage genom åren. Favorithojen är Kawasaki Z1000! Hojkarriären började dock på en något tamare Honda Rebel 125 med 11,8 vilda hästar och fransar på styret.
Övrig fritid läggs mycket på styrketräning, löpning & cykling, allt för att hålla formen!

johan@mc-kompaniet.se

Stefan Runesson

Säljare mc & tillbehör

Stefans första möte med hoj var på kompisens Monkeybike, med deras potatisland som enduroslinga, senare följt av en klassisk Crescent moppe ärvd av storebror. I 20 årsåldern var fyra hjul mer intressant än två, och ett antal bilar plöjdes igenom, företrädelsevis av italiensk härkomst, samma veva som Stefan blev tunnhårig, samband? Som äldst i ledet, 34 fyllda, på Trafikverket en mulen vårdag togs mc-kortet, dagen efter begavs det till Mc-kompaniet, och med skräckblandad förtjusning provkördes diverse snabba hojar, men beslutet blev moget, och en ny V-strom inhandlades, som än idag troget fungerar som pendlar hoj, vår till höst, på vintern rullar elbilen. Fritiden ägnas mycket på sjön i familjens segelbåt, och Stefan anser själv att han innehar rekordet i att segla långsammast, näst på schemat är att få bryggsegling godkänd som sport, kappsegling är ju sedan gammalt.

stefan@mc-kompaniet.se

Daniel Wall Renström

Säljare mc & tillbehör

Daniel av årsmodell 1994 har trots sin relativt låga ålder redan avverkat en hel radda med olika hojar, såsom Banditer, KTM Supermotards mm. Hojkarriären inleddes som 3-åring på en eldriven polishoj som han med maximal framgång plöjde ned grannarnas tulpaner med. Nuvarande bågen är en Gixxer 600 men det är den brutala SuperDuke 1290 R som hägrar mest. När han inte jobbar eller åker hoj så är det alla sorters fysisk träning samt trumslagande med ko-gänget hemma i Falköping på schemat. När Daniel får semester framöver så är det antingen skidåkning eller ett besök på Cote d´Azur för att äta oxe (eller kanske en ko då) som hägrar. Muu..

daniel@mc-kompaniet.se

Pontus Hermansson

reservdelar & skador

I början av karriären var det mest A-traktorer som gällde med svetsade bakaxlar, allt för extra breda ställ. Ett knippe motorcross-cyklar avverkades också innan han tillslut tog sitt MC-körkort 2020. Nu är även A-traktorn såld och Pontus åker mest BMW-cab. Favorithojen är dock Z900RS! Trots Pontus bakgrund så föredrar döttrarna havremoppar, men kan en nyinköpt barncross råda bot på detta? Det är planen!

reservdelar@mc-kompaniet.se

Joakim Eriksson

Verkstadsansvarig

Ekens tvåhjuliga karriär startade med en Yamaha FS1 moped som icke fick trimmas för pappa Börje. Den första tunga hojen var en Yamaha FZR 1000. Eken är en glad prick som började jobba hos oss 1998 och är därmed en veteran i gänget. 2015 blev Eken delägare i bolaget. Fritiden vintertid ägnas delvis åt hockey som tränare för knattar & den egna veteranhockeyn. Hoj åker han också, enhel del enduro på en KTM 250 men favvohojen på gata är Suzuki GSX-R 750.
Om du träffar Eken så fråga om han inte kan dra en kul vits! Eken är en mästare på att komma ihåg roliga vitsar! Not...

Verkstaden@mc-kompaniet.se

RORY MCCOO

Verkstadstekniker

Om du någon gång kör vilse i London, så hittar Rory genom hela staden utan GPS! Han har nämligen jobbat som MC-bud i ungdomens dagar. Första hojen var en DT125 som 16-åring, nu är det mest custom som gäller med gött muller. När det inte skruvas med bilar eller mc så är det renovering av huset som gäller. Rory har jobbat hos oss sedan 2019.

Verkstaden@mc-kompaniet.se

Auktoriserad återförsäljare av

  • Kawasaki
  • Suzuki
  • KTM